Japanese study shows looking at cute pictures of baby animals can improve concentration.

They may make you inadvertently and embarrassingly exclaim ‘awwwwwww’ – but it appears that cute images of animals may have another – more workplace acceptable – use.

Seeing pictures of cute animals may boost workers’ performance in jobs that require concentration, a team at Hiroshima University has shown.

The study, which involved 130 college students, showed that looking at pictures of baby animals could improve your concentration by a tenth.

Researchers also found that people who looked at pictures of baby animals performed better than those who looked at adult animals.

The finding was published in an article called “The Power of Kawaii” in the online version of US science journal PLOS One.

A cuteness-triggered positive emotion prompted by images of baby animals resulted in an effect associated with taking motivation from anything that gives you happiness, pleasure, or joy.

The study based its findings on three groups of students. One group looked at pictures of puppies and kittens. The second looked at grown-up animals and the third were shown images of tasty food.

The images of food were entirely ineffective in improving performance, and the work-rate of those looking at adult animals improved – but only by 5%.

However, the performance of those shown images of puppies and kittens improved by 10%.

The findings of the study would suggest that viewing cute pictures makes people perform tasks with greater time and care.

Forrás: Independent

Egy japán tanulmány szerint cuki bébi állatok képeinek nézegetése javíthatja a koncentrációt.

Lehet, hogy amikor meglátod őket véletlenül (és kínosan) felkiáltasz: “jaaaaaaaj”, de úgy néz ki, hogy a cuki állatos képeknek van még egy, a munkahely által jobban elfogadott, hasznuk.

A Hiroshima Egyetem egy csapata kimutatta, hogy a cuki állatos képek nézegetése növelheti a dolgozók teljesítményét a koncentrációt követelő munkák esetében.

A 130 főiskolai diák bevonásával készült tanulmány kimutatta, hogy a bébi állatok képeinek nézegetése akár 10%-al is növelheti a koncentrációt.

A kutatók azt is kimutatták, hogy a bébi állatok képeit nézegető emberek jobban teljesítettek, mint azok, akik felnőtt állatokat néztek.

A felfedezést a PLOS One amerikai tudományos folyóirat internetes változatában jelentették meg, „A kavaí ereje” című cikkben. Szerk: a „kavaí” japánul annyit tesz: aranyos.

A bébi állatok képei úgynevezett „cukiság által kiváltott pozitív érzelmet” idéztek elő. Ez egy olyan hatást eredményezett, amely bármiből, ami boldogságot, élvezetet vagy örömöt okoz, motivációt tud meríteni.

A tanulmány a felfedezést három diákcsoportra alapozta. Az egyik csoport kiskutyás és kiscicás képeket nézett, a második felnőtt állatos képeket, a harmadik pedig ízletes ételekről készült képeket.

Az ételekről készült képek teljesen hatástalanok voltak a teljesítmény növelésének tekintetében, a felnőtt állatokat nézők munkasebessége viszont javult, de csupán 5%-al.

Azonban 10%-al növekedett azoknak a teljesítménye, akiknek kiscicás és kiskutyás képeket mutattak.

A tanulmány eredményei azt sugallják, hogy az emberek több időt és gondot fordítanak a feladatok elvégzésére, ha cuki képeket nézegetnek.